Versio 2.0, korvaa version 1.0 (7.8.2018)
1 Sopimusehtojen soveltamisala
Näitä Sopimusehtoja sovelletaan MediaKukkaron (”Palveluntarjoaja”) asiakkailleen (”Asiakas”) toimittamiin tuotteisiin ja palveluihin. Ehdot astuvat voimaan 12.6.2025 ja ovat voimassa toistaiseksi. Oikeus Sopimusehtojen muutoksiin varataan. Sopimus on Palveluntarjoajan ja Asiakkaan välinen. Asiakkaan tulee pitää kaikki sopimukseen, palveluun ja hinnoitteluun liittyvä luottamuksellisena. Asiakas vastaa myös siitä, että Asiakkaan palveluksessa olevat tahot, kuten alihankkijat ja työntekijät, noudattavat Palveluntarjoajan Sopimusehtoja.
Näitä ehtoja sovelletaan myös aiemmin toimitettuihin palveluihin kokonaisuudessaan, mikäli niihin tehdään muutoksia, jatkokehitystä tai ylläpitoa näiden ehtojen voimaantulon jälkeen. Tämä kattaa myös kaikki aiemmin tehdyt toimenpiteet.
2 Sopimuksen syntyminen
Sopimus (jäljempänä “Sopimus”) syntyy Asiakkaan ja MediaKukkaron välille sen laajuisena ja sisältöisenä, kuin Asiakkaan ja MediaKukkaron välillä on suullisesti tai kirjallisesti sovittu. Vahvistus tehdään pääsääntöisesti sähköpostitse. Sopimuksen syntyminen ei edellytä tilausvahvistuksen allekirjoittamista eikä palauttamista. Asiakkaan katsotaan hyväksyneen Sopimuksen laskun maksamisella, jolloin Asiakkaalla ei enää ole peruutusoikeutta.
3 Sopimuksen voimassaolo
Mikäli Sopimuksen voimassaoloaikaa ei ole määritetty tilausvahvistuksessa tai palvelukuvauksessa, se on voimassa ensin 12 kuukautta tilauspäivästä, ja sen jälkeen 12 kuukautta kerrallaan kunnes se irtisanotaan.
Sopimuksen voi irtisanoa päättymään kulumassa olevan määräajan loppuun viimeistään 1kk ennen uuden Sopimuskauden alkua.
4 Sopimuksen siirtäminen
Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää Sopimusta kolmannelle osapuolelle ilman MediaKukkaro:n kirjallista lupaa. Palveluntarjoajalla on oikeus siirtää Sopimus ja palvelut kolmannelle osapuolelle. Palveluntarjoaja varaa myös oikeuden muuttaa sopimuksen tai palvelukuvauksen sisältöä.
5 Sopimuksen purkaminen
Asiakas voi irtisanoa palvelun ainoastaan ilmoittamalla MediaKukkarolle asiasta sähköpostitse pääyhteyshenkilön sähköpostiosoitetta käyttäen. Asiakas saa irtisanomisesta vahvistuksen sähköpostitse. Sopimuksen voi irtisanoa päättymään kulumassa olevan määräajan loppuun viimeistään 1kk ennen uuden Sopimuskauden alkua. Mikäli Asiakkaan irtisanominen tulee myöhässä, on Asiakas velvollinen maksamaan seuraavan laskutuskauden täysimääräisesti, vaikka palvelu lopetettaisiin ennen tätä.
Asiakkaalla on oikeus vaatia sopimuksen purkua irtisanomisaikaa huomioimatta, jos sovittua palvelua ei voida tarjota MediaKukkaro:n osalta. Tämä ei kuitenkaan koske satunnaisia häiriöitä, jotka johtuvat Palveluntarjoajan internetyhteyden tarjoajasta, huoltotoimenpiteistä, laiteviasta tai luonnonmullistuksista.
Mikäli Asiakas irtisanoo määräaikaisen sopimuksen sopimuskauden aikana, on Asiakas velvollinen maksamaan sopimuskauden maksut täysimääräisenä Palveluntarjoajalle.
MediaKukkaro ei takaa, että Palvelut ovat käytettävissä keskeytyksettä, mutta pyrkii mahdollisuuksiensa mukaan lieventämään mahdollisten tietoliikenne- tai teknisten häiriöiden aiheuttamia seurauksia. MediaKukkaro ei kuitenkaan vastaa siitä riippumattomista tietoliikenne- tai teknisistä häiriöistä tai muista katkoksista eikä näiden seurauksista. Palveluntarjoajalla on oikeus irtisanoa Asiakkaan palvelu välittömästi, mikäli Asiakas rikkoo Sopimusehtoja tai palvelua ei voida jatkaa jonkin ulkopuolisen tekijän vuoksi, jolloin palveluntarjoaja ei ole velvoitettu korvaamaan mitään Asiakkaalleen. Jos MediaKukkaro irtisanoo sopimuksen ilman, että Asiakas on rikkonut Sopimusehtoja, hyvitetään Asiakkaalle tällöin käyttämättä jääneen ajan palvelumaksut. Palveluntarjoajalla on oikeus irtisanoa tai sulkea palvelut, jos Asiakas ei ole maksanut laskuaan eräpäivään mennessä tai hänet on todettu maksukyvyttömäksi, rikkoo lakia, ei ole tavoitettavissa antamistaan yhteystiedoista tai asiakastiedot eivät ole oikeat.
6 Maksut, laskutus ja toimitus
Laskutuskausi katsotaan yleisesti alkaneeksi, kun Palveluntarjoaja on lähettänyt sähköpostia, jossa kerrotaan tilin aktivoinnista ja lähetetään palveluun liittyvät käyttäjätunnukset. Asiakas maksaa palveluntarjoajalle palvelusta tilauksen yhteydessä sovitun laskutuskauden mittaisissa jaksoissa. Palveluntarjoaja toimittaa palvelun maksun vastaanottamisen jälkeen.
Laskut lähetetään palveluntarjoajan tarjoamien laskutustapojen mukaisesti. Asiakkaan tulee maksaa lasku eräpäivään mennessä. Asiakkaan tulee pitää laskutustietonsa ajan tasalla.
Jos toisin ei ole mainittu, maksut maksetaan etukäteen ja kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
MediaKukkaro pidättää oikeuden muuttaa palveluiden maksuja ja hinnoitteluperusteita. Hinnoittelujen muutoksista ilmoitetaan Asiakkaalle ennen muutoksen voimaantuloa. Mikäli asiakas ei hyväksy hinnan korotusta, sillä on oikeus irtisanoa Sopimus päättymään määräaikaisen Sopimuskauden loppuun. Tällöin vanhaa hintaa sovelletaan Sopimuksen päättymiseen asti.
MediaKukkaro voi sulkea palvelut, jos laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä. Viivästyneistä maksuista voidaan periä viivästysmaksu, sekä korko. Asiakas on velvollinen korvaamaan maksujensa laiminlyönnistä aiheutuvat perintätoimistojen palkkiot, sekä mahdolliset oikeudelliset kulut.
7 Palvelun sisältö ja muutokset
MediaKukkaro varaa oikeuden muuttaa palvelun sisältöä. Muutoksista pyritään tiedottamaan etukäteen, mutta MediaKukkaro varaa myös oikeuden tehdä muutoksia, jotka liittyvät esimerkiksi tietoturvaan, tiedottamatta niistä etukäteen. Asiakkaan pyynnöstä tehdyt muutokset veloitetaan hinnaston mukaisesti. Palveluntarjoaja voi estää kaiken käytön, joka on vastoin Sopimusehtoja. Mikäli Asiakkaan sivusto on liikennemäärältään ja/tai kuormitukseltaan normaalista suuresti poikkeava, pidättää Palveluntarjoaja oikeuden rajoittaa liikennettä ja/tai kuormitusta tai tarkistaa perittävää hintaa käyttöä vastaavaksi Asiakkaan kanssa sovitulla tavalla. Kuormitus koskee myös liiallista prosessorin käyttöä. Palveluntarjoaja varaa oikeuden priorisoida liikennettä ja palvelinresurssien käyttöä sekä tarvittaessa irtisanoa Sopimus tällaisissa tapauksissa.
MediaKukkaro pidättää kaikki oikeudet sen tuottamiin ja julkaisemiin materiaaleihin, eikä asiakkaalla ole oikeutta hyödyntää niitä missään tarkoituksessa ilman MediaKukkaron kirjallista lupaa.
8 Asiakkaan palveluun liittyvät velvollisuudet
Tunnistautuminen palveluihin tapahtuu Asiakkaan saamilla käyttäjätunnuksilla, jotka asiakas sitoutuu säilyttämään huolellisesti. Asiakas vastaa kaikesta Palvelun käytöstä, joka tapahtuu Asiakkaalle annetun käyttäjätunnuksen kautta. Mikäli Asiakkaalla on syytä epäillä käyttäjätunnuksen tai salasanan joutuneen kolmannen osapuolen haluun, on Asiakkaalla velvollisuus ilmoittaa siitä välittömästi Palveluntarjoajalle.
Asiakkaalla ei ole oikeutta luovuttaa sen käyttöön annettua palvelinlevytilaa, eikä palvelun käyttäjätunnuksia tai salasanoja ilman MediaKukkaron kirjallista lupaa.
Asiakas sitoutuu tutustumaan ja noudattamaan henkilötietojen käsittelemistä ja julkaisemista koskevaan lainsäädäntöön ennen palvelun käyttöä. Asiakas on vastaa kaikista viranomaisten ja muiden kolmansien tahojen esittämistä vaatimuksista, jotka johtuvat näiden yleisten ehtojen vastaisesta palvelun käytöstä.
Asiakas on vastuussa levytilalla säilytettävästä materiaalista. Asiakas ei saa markkinoida palveluaan lain tai hyvien tapojen vastaisesti, johon luetaan esimerkiksi suoramarkkinointi sähköpostitse ilman markkinoinnin vastaanottajan suostumusta, mainostaminen uutisryhmissä, keskustelufoorumeissa tai muissa paikoissa, joissa se on kielletty.
9 Vastuu virheistä ja vahinkojen korvaaminen
MediaKukkaron vahingonkorvausvelvollisuus on yhteensä enintään kyseisen palvelun kahden (2) kuukauden palvelumaksuja vastaava rahamäärä tai vaihtoehtoisesti kertamaksu palveluissa: enintään 100€ kaikissa tilanteissa. Palveluntarjoaja ei vastaa mistään epäsuorista eikä välillisistä vahingoista. Esimerkiksi saamatta jäänyt voitto, tuotannon tai liikevaihdon vähentyminen tai muu keskeytyminen, kolmannelle osapuolelle olevien velvoitteiden täyttämättä jääminen tai muu ennalta arvaamaton vahinko. MediaKukkaro varaa oikeuden keskeyttää palvelun tuottaminen tilapäisesti, mikäli se on tarpeellista esimerkiksi korjaus ja huolto toimenpiteiden vuoksi. MediaKukkaro pyrkii minimoimaan katkoksen keston ja tiedottamaan siitä Asiakkaalle etukäteen mahdollisuuksien mukaan.
MediaKukkaro ei vastaa Palvelun mahdollisesti sisältämien viestien tai aineiston tuhoutumisesta, katoamisesta tai muuttumisesta ja tästä aiheutuneesta vahingosta tai kuluista ja tästä aiheutuneista vahingoista ja kuluista, kuten tiedostojen uudelleen luomisen aiheuttamista kustannuksista.
10 Tietosuoja
Asiakas toimii käsiteltävien henkilötietojen osalta rekisterinpitäjänä ja valtuuttaa Palveluntarjoajan toimimaan henkilötietojen käsittelijänä siltä osin kuin se on tarpeen sovitun palvelun teknisen toteutuksen kannalta. Asiakas vastaa siitä, että sillä on kaikki tarvittavat oikeudet ja suostumukset henkilötietojen ja/tai viestien käsittelyyn ja luovuttamiseen Palveluntarjoajalle, riippumatta siitä, käsitteleekö tietoja itse vai Palveluntarjoaja asiakkaan lukuun.
Asiakas vastaa rekisterinpitäjänä kaikista verkkosivuston kautta kerätyistä henkilötiedoista ja siitä, että verkkosivusto täyttää EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) vaatimukset. Tämä kattaa muun muassa evästeiden käytön, lomakkeet, tietosuojaselosteet sekä käyttäjien suostumusten hallinnan.
Palveluntarjoaja (MediaKukkaro) toimii teknisenä toteuttajana, eikä vastaa verkkosivustolla käsiteltävien henkilötietojen lainmukaisuudesta, tietosuojaselosteen sisällöstä tai mahdollisista tietosuojalainsäädännön (esim. GDPR) rikkomisista. Kaikki tietosuojaan liittyvä vastuu kuuluu asiakkaalle.
Asiakas vastaa evästebannerin, suostumuksenhallinnan työkalujen ja muiden tietosuojalainsäädännön edellyttämien elementtien sisällöstä, käyttöönotosta ja toimivuudesta.
Asiakkaalla on velvollisuus huolehtia siitä, että se noudattaa kulloinkin voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä henkilötietojen käsittelyssä. MediaKukkaron omat tietosuojakäytännöt on kuvattu erillisessä tietosuojaselosteessa.
Asiakas antaa tällä Sopimuksella oikeuden Palveluntarjoajalle kerätä ja käsitellä anonyymia, tilastotason tietoa palvelun käytöstä. Asiakas vastaa siitä, että tällainen tieto ei sisällä salassa pidettäviä tai tunnistettavissa olevia henkilötietoja.
Tietosuojaa tai GDPR-vaatimuksia koskevat toimenpiteet eivät kuulu ylläpitopalveluun. Asiakas vastaa myös sivuston ylläpidon aikana siitä, että tietosuojavelvoitteet täyttyvät.
11 Muut ehdot
11.1 Salassapitovelvollisuus
Asiakas sitoutuu pitämään luottamuksellisena MediaKukkarolta saamansa luottamukselliset tiedot. MediaKukkaro pidättää kaikki oikeudet tietoihin, eikä Asiakkaalla ole oikeutta hyödyntää niitä kuin sopimuksen mukaisesti. Tämä salassapitovelvollisuus on voimassa sopimuksen päättymisen jälkeenkin.
11.2 Referenssioikeus
MediaKukkarolla on oikeus käyttää Asiakkaan toiminimeä ja logoa referenssinä myynninedistämistarkoituksessa.
11.3 Erimielisyydet
Kaikki erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.

